Dobrica Jonjić, pomoćnik ministra
E-mail: dobrica.jonjic@fmrsp.gov.ba
Tel: 033 722 700, Fax: 033 722 701
U Sektoru za zaštitu i inkluziju osoba sa invaliditetom i civilnih žrtava rata obavljaju se sljedeći poslovi: izrada prednacrta i nacrta zakona, drugih propisa i općih akata kao i pripremanje izmjena i dopuna propisa iz oblasti zaštite osoba sa invaliditetom i civilnih žrtava rata u cilju postizanja njihove bolje uključenosti u sve društvene tokove; usklađivanje entitetskih propisa sa propisima i standardima EU; pripremanje stručnih pravnih mišljenja i objašnjenja za primjenu zakona, drugih propisa i općih akata povodom upita građana, pravnih lica i drugih subjekata; utvrđivanje stanja u oblasti zaštite osoba sa invaliditetom; izrada stručnih izvještaja, analiza, mišljenja i programa; praćenje i izvještavanje po UN Konvenciji o pravima osoba sa invaliditetom i drugim međunarodnim dokumentima; učešće u izradi strategija razvoja iz oblasti zaštite osoba sa invaliditetom i davanje inicijativa za njihove izmjene; kontrola ispravnosti i zakonitosti prvostepenih rješenja i davanje saglasnosti na isplatu istih; rješavanje u upravnim stvarima u drugom stepenu; izjašnjavanja i davanje odgovora na tužbu u pokrenutim upravnim sporovima, izvršnim i parničnim postupcima, analitičko-istraživački poslovi i statistička obrada podataka o korisnicima, saradnja sa centrima za socijalni rad i službama socijalne zaštite i pružanje pomoći u postupku ostvarivanja prava; komunikacija sa drugim institucijama (Ombudsmeni, sudovi, udruženja) i neposredno sa građanima u cilju davanja pojedinačnih informacija; vođenje internih evidencija o tokovima predmeta; poslovi unosa i obrade podataka za korisnike prava; sačinjavanje mjesečnih isplatnih spiskova korisnika; poslovi praćenja i kontrole isplaćenih novčanih sredstava za osobe sa invaliditetom i civilne žrtve rata; povrat nenamjenski uplaćenih sredstava; izrada mjesečnih finansijskih izvještaja; obustava i korekcija isplate korisnika kroz bazu podataka koja sadrži sve podatke o korisnicima prava neratnih invalida i civilnih žrtava rata o vrsti, obimu, prestanku prava i drugim informacijama o korisnicima; poslovi provjere prvostepenih rješenja kroz bazu podataka; vršenje svih drugih poslova koji se tiču osoba sa invaliditetom; saradnja sa kantonalnim i općinskim organima uprave, udruženjima i organizacijama i drugi poslovi iz ove oblasti; planiranje, praćenje i kontroliranje namjenskog trošenja sredstava odobrenih za provođenje predloženih aktivnosti iz nadležnosti Sektora; obavljanje poslova upravnog nadzora nad zakonitošću rada i općih akata Fonda za profesionalnu rehabilitaciju, osposobljavanje i zapošljavanje osoba sa invaliditetom u skladu sa Zakonom o profesionalnoj rehabilitaciji, osposobljavanju i zapošljavanju osoba sa invaliditetom i Odlukom o osnivanju Fonda za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetomi Instituta za medicinsko vještačenje zdravstvenog stanja u skladu sa Zakonom o osnivanju Instituta za medicinsko vještačenje zdravstvenog stanja; priprema tekstova javnih poziva za dodjelu sredstava i obavljanje poslova u vezi sa javnim pozivima koji su u nadležnosti Sektora; sačinjavanje odgovora i izjašnjenja na podneske (tužbe, žalbe i druge akte) u svim predmetima koji su u nadležnosti organizacione jedinice; sačinjavanje odluka i ugovora koji su u nadležnosti Sektora; vođenje registra i praćenje realizacije zaključenih ugovora koji su u nadležnosti Sektora; provodi procedure izbora i imenovanja organa Fonda za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom i Instituta za medicinsko vještačenje zdravstvenog stanja u skladu sa zakonom.
Naprijed navedeni poslovi vrše se u okviru unutrašnjih organizacionih jedinica i to:
Odsjek za zaštitu osoba sa invaliditetom i civilnih žrtava rata
U Odsjeku za zaštitu osoba sa invaliditetom i civilnih žrtava rata obavljaju se sljedeći poslovi: izrada prednacrta i nacrta zakona, drugih propisa i općih akata kao i pripremanje izmjena i dopuna propisa iz oblasti zaštite osoba sa invaliditetom i civilnih žrtava rata; usklađivanje entitetskih propisa sa propisima i standardima EU; praćenje i izvještavanje po UN Konvenciji o pravima osoba sa invaliditetom i drugim međunarodnim dokumentima; pripremanje stručnih pravnih mišljenja i objašnjenja za primjenu zakona, drugih propisa i općih akata povodom upita građana, pravnih lica i drugih subjekata; utvrđivanje stanja u oblasti zaštite osoba sa invaliditetom; izrada stručnih izvještaja, analiza, mišljenja i programa i ugovora iz nadležnosti organizacione jedinice; učešće u izradi strategija razvoja iz oblasti zaštite osoba sa invaliditetom i davanje inicijativa; praćenje realizacije strateških dokumenata iz oblasti zaštite osoba sa invaliditetom; analiziranje pojava i problema u ostvarivanju prava osoba sa invaliditetom; učešće u izradi međunarodnih ugovora o socijalnom osiguranju i drugih akata sa elementom inostranosti; saradnja sa kantonalnim, općinskim organima uprave, vršenje nadzora nad radom reprezentativnih udruženja osoba sa invaliditetom i civilnih žrtava rata i vođenje registra tih udruženja u Federaciji BiH u skladu sa Zakonom o organizacijama i reprezentativnim organizacijama osoba sa invaliditetom i civilnih žrtava rata, saradnja sa drugim domaćim i međunarodnim nevladinim i humanitarnim organizacijama koje se bave zaštitom osoba sa invaliditetom; provodi procedure izbora i imenovanja organa Fonda za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom i Instituta za medicinsko vještačenje zdravstvenog stanja u skladu sa zakonom; sačinjavanje odgovora i izjašnjenja na podneske (tužbe, žalbe i druge akte) u svim predmetima koji su u nadležnosti organizacione jedinice; priprema tekstova javnih poziva za dodjelu sredstava i obavljanje poslova u vezi sa javnim pozivima koji su u nadležnosti Odsjeka; sačinjavanje odluka i ugovora koji su u nadležnosti Odsjeka; vođenje registra i praćenje realizacije zaključenih ugovora koji su u nadležnosti Odsjeka; vršenje svih drugih poslova koji su u funkciji ostvarivanja prava iz oblasti socijalne zaštite osoba sa invaliditetom; analitičko-istraživački poslovi i statistička obrada podataka o korisnicima, oblicima, pravima i mjerama.
Odsjek za reviziju, upravno rješavanje i nadzor
U Odsjeku za reviziju i upravno rješavanje obavljaju se sljedeći poslovi: izrada prednacrta i nacrta zakona, drugih propisa i općih akata kao i pripremanje izmjena i dopuna propisa iz oblasti zaštite osoba sa invaliditetom – neratni invalidi; usklađivanje entitetskih propisa sa propisima i standardima EU; pripremanje stručnih pravnih mišljenja i objašnjenja za primjenu zakona i drugih propisa iz oblasti zaštite neratnih invalida; izrada stručnih mišljenja i vršenje upravnog nadzora nad aktima kojima se rješavaju pitanja neratnih invalida; obavljanje poslova nadzora nad unutarnjim aktima i radom Instituta za medicinsko vještačenje zdravstvenog stanja; poslovi upravnog nadzora nad zakonitošću rada i općih akata Fonda za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom; kontrola ispravnosti i zakonitosti prvostepenih rješenja i davanje saglasnosti na isplatu istih; rješavanje u upravnim stvarima u drugom stepenu; izjašnjavanja i davanje odgovora na tužbu u pokrenutim upravnim sporovima; sačinjavanje pravnih akata u pokrenutim izvršnim i parničnim postupcima; sačinjavanje odgovora i izjašnjenja na podneske (tužbe, žalbe i druge akte) u svim predmetima koji su u nadležnosti organizacione jedinice; saradnja sa centrima za socijalni rad i službama i pružanje pomoći u postupku ostvarivanja prava; komunikacija sa drugim institucijama (Ombudsmeni, sudovi, udruženja, banke i druge institucije) i neposredno sa građanima; vođenje internih evidencija; poslovi provjere prvostepenih rješenja; unos prvostepenih i drugostepenih rješenja u bazu podataka; sačinjavanje isplatnih spiskova korisnika, obustava i korekcije isplate korisnika; komunikacija sa bankama i Trezorom; analitičko-istraživački poslovi i statistička obrada podataka o korisnicima; poslovi praćenja, kontrole i povrata nenamjenski utrošenih ili neutrošenih, a isplaćenih novčanih sredstava; vršenje svih drugih poslova po pitanjima neratnih invalida, a koji su u funkciji ostvarivanja njihovih prava u materijalnom ili procesnom smislu; priprema tekstova javnih poziva za dodjelu sredstava i obavljanje poslova u vezi sa javnim pozivima koji su u nadležnosti Odsjeka; sačinjavanje odluka i ugovora koji su u nadležnosti Odsjeka; vođenje registra i praćenje realizacije zaključenih ugovora koji su u nadležnosti Odsjeka.